JĘZYK POLSKI
Autor: 26 kwietnia 2019 Kategoria: AktualnościKREATYWNI NA JĘZYKU POLSKIM
Lekcje polskiego – wstęp
Język polski to dziedzina, która kształtuje młodego człowieka w różnych obszarach. Nie ogranicza się tylko do nauki pisania i czytania, ale również otwiera na horyzonty kulturowe i artystyczne. Stąd uczniowie podczas zajęć z języka polskiego podejmują różne formy aktywności, których efektem są: drama, prezentacja, komiks, film, artykuł, animacja, wizualizacje malarskie, itp. O niektórych z nich mowa w poniższych materiałach.
Oprac. Izabela Makałowska
Twórczy uczeń, czyli „Ania z Zielonego Wzgórza” na lekcjach języka polskiego
Próba przedstawienia wybranych scen z życia Ani Shirley była celem lekcji języka polskiego w klasach 5. Uczniowie na zakończenie pracy z lekturą mieli okazję wcielić się w poszczególne postacie i sprawić, że tekst „ożył” na ich oczach. Ta próba inscenizacji i praca z tekstem była ciekawą formą nauki poprzez zabawę. Piątoklasiści udowodnili, że nawet mając pod ręką niewiele rekwizytów czy kostiumów, można zabawić się w teatr i poczuć choć przez chwilę, jakie emocje towarzyszyły bohaterom lektury w różnych sytuacjach.
Z wizytą na Olimpie
Uczniowie klas piątych przygotowali prezentacje ukazujące sylwetki wybranych bogów greckich i bohaterów mitologicznych. Przebrani za wylosowaną przez siebie postać z mitologii greckiej opowiadali jej historię, przedstawiali informacje o towarzyszących postaci atrybutach czy przypisywanych jej funkcjach. Ta podróż na Olimp była bardzo ciekawa. Obecna na lekcjach Dyrekcja szkoły była pod wrażeniem kreatywności, którą wykazali się piątoklasiści.
Przygody Odyseusza w komiksie
Piątoklasiści pracując w grupach, przygotowali wspaniałe komiksy ukazujące poszczególne przygody mitycznego wojownika Odyseusza. Efekty ich pracy można podziwiać na szkolnym korytarzu.
Pożar Rzymu! – relacja
Radio, prasa, telewizja na tropie sensacji dotyczącej pożaru w starożytnym Rzymie? Niemożliwe? Nie u nas! Klasy 7 i 8 podjęły się tego zadania! Uczniowie podzieleni na zespoły redakcyjne przygotowali relację na żywo do radia i telewizji oraz napisali artykuły! Czy ustalono sprawcę? Odsyłamy do lektury „Quo vadis” Henryka Sienkiewicza.
FILM – kl.VII
RELACJA RADIOWA – kl. VIII
RELACJA TELEWIZYJNA – kl.VIII
ARTYKUŁ-pożar, kl. VII
ARTYKUŁ – Quo vadis, kl.VII
ARTYKUŁ NR 1 - KL. VIII
ARTYKUŁ NR 2-KL.VIII
Żywe obrazy
Projekt „Żywe obrazy” realizowany przez uczniów klasy ósmej pod okiem pani Izabeli Makałowskiej i pani Anny Skrzypczak miał na celu przyswojenie przez uczniów sztuki redagowania opisu obrazu.
W tym celu uczniowie wybierali dowolny obraz ze skarbnicy malarstwa, analizowali kompozycję, a następnie przystąpili do redakcji tekstu. Dodatkowym i jednocześnie bardzo ciekawym w efekcie elementem projektu było przedstawienie przez uczniów własnej aranżacji wybranego dzieła. Prace były naprawdę bardzo interesujące, zaskakujące i pomysłowe. Zostały zaprezentowane w formie szkolnej wystawy.
Gratulujemy uczniom kreatywności!
Animacje poklatkowe szóstej klasy
Czytać każdy może…, a tworzyć animacje? Jasne! Udowodniła to klasa 6, która zainspirowana powieścią „Szatan z siódmej klasy” postanowiła stworzyć animacje poklatkowe ukazujące wybrane sceny z lektury. Uczniowie 6 klasy pracując w grupach, przygotowali makiety, postacie i rekwizyty, by ostatecznie przygotować krótkie animacje dotyczące przygód Adasia Cisowskiego. Efekty pracy już niebawem na naszej stronie. Projekt powstał przy współpracy z paniami Izabelą Makałowską i Anną Skrzypczak.